Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Michów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat finansowo-księgowy i podatkowy
Adres komórki
Rynek I 16, 21 - 140 Michów
Telefon
(081) 85 66 001 wew. 25 - księgowość
Fax
(081) 85 66 001 wew. 20
Email

Informacje dodatkowe

Do zadań referatu księgowo-podatkowego należy:

1.  Przygotowanie projektu budżetu Gminy.

2.  Przekazywanie informacji niezbędnych do opracowania projektów planów finansowych oraz ostatecznych kwot dochodów, wydatków i dotacji dla podległych jednostek.

3.  Opracowywanie układu wykonawczego budżetu gminy.

4.  Opracowywanie planów finansowych z zakresu zadań zleconych.

5.  Nadzorowanie realizacji dochodów i wydatków budżetowych.

6.  Dokonywanie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu.

7.  Przedstawianie informacji o przebiegu wykonania budżetu.

8.  Sporządzanie sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.

9. Przygotowywanie sprawozdań budżetowych z zakresu wykonania planów finansowych jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, rachunków dochodów własnych i funduszy celowych.

10. Przygotowywanie zbiorczych bilansów jednostek organizacyjnych gminy oraz bilansu skonsolidowanego.

11. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie budżetu oraz udzielenia absolutorium.

12. Kontrola gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i instytucji kultury.

13. Prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej zapewniającej rejestrację operacji gospodarczych Urzędu Gminy.

14. Prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątkowych Gminy.

15. Obsługa finansowo – księgowa wydatków budżetu Gminy.

16. Sporządzanie sprawozdawczości z realizacji dochodów i wydatków budżetowych, zatrudnienia i wynagrodzeń.

17. Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia komunalnego.

18. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie określenia stawek podatków lokalnych.

19. Zbieranie informacji o stanie mienia komunalnego.

20.Przygotowywanie postanowień w sprawach umorzeń i odroczeń należności pobieranych przez Urzędy Skarbowe.

21. Rozliczanie projektów realizowanych przy współudziale funduszy unijnych.

22. Regulowanie zobowiązań finansowych.

23. Windykacja należności budżetowych.

24. Przekazywanie środków finansowych dla gminnych jednostek organizacyjnych.

25. Rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych.

26. Rozliczanie z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych oraz składek ZUS.

27. Rozliczenia z tytułu podatku VAT.

28. Sporządzanie sprawozdań statystycznych.

29. Współpraca z bankiem prowadzącym obsługę Urzędu Gminy.

30.Obsługa finansowo-księgowa Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

31. Finansowanie prowadzonych placówek oświatowych i opracowanie zbiorczego projektu budżetu szkół.

32. Nadzór nad obsługą finansową placówek oświatowych gminy.

33. Obsługa finansowo-księgowa Przedszkola i Gminnej Biblioteki Publicznej na  podstawie zawartych porozumień z kierownikami tych jednostek w tym:

   1) sporządzanie planów i  harmonogramu wydatków,

   2) naliczanie wynagrodzeń dla pracowników,

   3) prowadzenie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,

   4) rozliczanie  inwentaryzacji,

   5) sporządzanie sprawozdań GUS, ZUS, podatkowych i resortowych.

34. Wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych i ustawy o dochodach gmin.

35. Prowadzenie spraw związanych z rachunkowością (inwentaryzacja i rozliczanie).

36. Przestrzeganie postanowień ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

37. Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych.

38. Opracowywanie planów kontroli jednostek organizacyjnych gminy.

39. Przeprowadzanie kontroli wydatków w jednostkach organizacyjnych gminy w wymiarze co najmniej 5%.

40. Nadzór nad terminową realizacją zaleceń pokontrolnych w jednostkach organizacyjnych gminy oraz z kontroli przeprowadzonych przez organy gminy – komisję rewizyjną.

41. Prowadzenie i aktualizacja ewidencji właścicieli gospodarstw rolnych oraz podatników podatku rolnego z terenu gminy.

42. Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego od osób fizycznych wg złożonych przez podatników informacji w sprawie podatku rolnego i leśnego oraz dokonywanie przypisu należnego podatku rolnego, leśnego od osób prawnych na podstawie złożonych deklaracji w sprawie podatku rolnego i leśnego.

43. Dokonywanie przypisów i odpisów podatków po złożonych korektach deklaracji lub informacji w sprawie zmian wynikłych w ciągu roku.

44. Stosowanie ulg podatkowych, odraczanie terminów płatności.

45. Ewidencja wpłat należnych podatków:

   1/ wystawianie upomnień na niezapłacony podatek w terminie płatności raty,

   2/ wystawianie tytułów wykonawczych na zaległość podatkową do Urzędu

   Skarbowego w celu egzekucji,

   3/ zabezpieczenie wykonania zobowiązań podatkowych.

46. Prowadzenie i bieżąca aktualizacja ewidencji właścicieli nieruchomości z terenu gminy.

47. Dokonywanie w obowiązujących terminach wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych zgodnie ze złożonymi przez podatników informacjami w sprawie podatku od nieruchomości.

48. Dokonywanie przypisu należnego podatku od nieruchomości od osób prawnych na podstawie zebranych i sprawdzonych deklaracji lub informacji.

49. Przeprowadzanie kontroli zgodności składanych informacji w sprawie podatku od nieruchomości przez osoby fizyczne ze stanem faktycznym a w jednostkach gospodarczych przeprowadzanie kontroli prawidłowości naliczenia i odprowadzenia podatków:

     1/ wystawianie upomnień na niezapłacony podatek w terminie,

     2/ wystawianie tytułów wykonawczych do Urzędu Skarbowego celem egzekucji ,

     3/ zabezpieczenie wykonania zobowiązań podatkowych.

50. Prowadzenie ewidencji posiadaczy środków transportowych osób fizycznych i osób prawnych.

51. Zbieranie od właścicieli środków transportowych deklaracji na podatek DT-1 oraz załączników do deklaracji, sprawdzenie i naniesienie ich do ewidencji.

52. Dokonywanie w ciągu roku zmian należnego podatku po złożeniu przez podatników korekty deklaracji na podatek od środków transportowych.

53. Prowadzenie ewidencji wpłat należnego podatku a w przypadku jego niezapłacenia lub nie złożenia wymaganych dokumentów prowadzenie postępowania wyjaśniającego aż do wystawienia decyzji określającej należność podatkową z tytułu niezapłaconego podatku wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych do egzekucji

54. Prowadzenie postępowania podatkowego w stosunku do posiadaczy psów w przypadku nie dokonania rejestracji psa i nie regulowania podatku w określonym terminie aż do wystawienia decyzji określającej wysokość zobowiązania podatkowego z tytułu niezapłaconego podatku

55. Zamawianie odpowiednich nominałów bloczków opłaty targowej zgodnie z przepisami Prawo Zamówień Publicznych.

56. Ewidencja wydawanych bloczków opłaty targowej inkasentowi  stemplowanych pieczęcią Urzędu Gminy.

57. Ewidencja wpłat opłaty targowej dokonywanej przez inkasenta oraz rozliczanie pobranych bloczków opłat opłaty targowej i zwróconych grzbietów bloczków.

58. Prowadzenie rejestru opłaty skarbowej od weksli i obsługa mieszkańców zgłaszających się z wekslami.

59. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.

60. Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach.

Do zadań kasjera należy:

1. Wykonywanie bieżącej obsługi kasowej Urzędu a mianowicie:

1)     podejmowanie gotówki i wypłaty rachunków,

2)     sporządzanie raportów kasowych.

2. Przestrzeganie instrukcji kasowej przy wykonywaniu czynności określonych w punkcie 1.


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista ds. księgowych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2016-12-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30

pokój nr 11


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stan. d/s rachunkowości
Okres obejmowania stanowiska:
od 2012-11-20 do 2012-11-20

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
mł. ref. ds. księgowości
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30

pokój nr 11


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
referent ds. wymiaru podatków
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-06-29
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30

pokój nr 13


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
referent ds windykacji podatkowej
Okres obejmowania stanowiska:
od 2012-01-01 do 2012-11-20
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30

pokój nr 14


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
mł. ref. ds księgowości i gospodarki odpadami komunalnymi
Okres obejmowania stanowiska:
od 2013-08-01

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Księgowa budżetowa
Okres obejmowania stanowiska:
od 2012-11-20 do 2012-11-20

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
zastępca skarbnik
Okres obejmowania stanowiska:
od 2016-01-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30

pokój nr 15


Imię i nazwisko:

Imię i nazwisko:

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Zastępca Skarbnika
Okres obejmowania stanowiska:
od 2016-01-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30

pokój nr 15


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Prowadzenie kasy urzędu
Okres obejmowania stanowiska:
od 2012-11-20 do 2012-11-20

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stan. d/s windykacji podatków
Okres obejmowania stanowiska:
od 2012-11-20 do 2012-11-20

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stan. d/s wymiaru podatków
Okres obejmowania stanowiska:
od 2012-11-20 do 2012-11-20

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stan. d/s windykacji podatków
Okres obejmowania stanowiska:
od 2012-11-20 do 2012-11-20

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stan. d/s wymiaru podatków
Okres obejmowania stanowiska:
od 2012-11-20 do 2012-11-20

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Księgowa budżetowa
Okres obejmowania stanowiska:
od 2012-11-20 do 2012-11-20

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Tyburcy Emilia
Data wytworzenia informacji:
2008-06-09
Osoba wprowadzająca informację:
Dodano do BIP dnia:
2012-11-20