Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
1. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym a zwłaszcza:
1) prowadzenie i koordynowanie prac związanych z opracowywaniem i realizacją studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
2) opracowywanie nowych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian,
3) sprawowanie nadzoru nad realizacją ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – wydawanie decyzji w sprawach lokalizacji inwestycji celu publicznego,
4) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu gminnym,
5) analiza aktualności miejscowych planów i zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy oraz wniosków w sprawie sporządzania lub zmian planów miejscowych i studium oraz przedkładanie Radzie Gminy,
6) prowadzenie rejestru wniosków do zmian w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego i studium,
7) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów,
8) wydawanie zaświadczeń i informacji o przeznaczeniu działek w miejscowych planach,
9) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy dla realizacji inwestycji i prowadzenie rejestru,
10) ustalanie dla zbywców nieruchomości jednorazowych opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą planu miejscowego.
2. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi w tym projektowanie przebiegu dróg, budowa, modernizacja, ochrona dróg.
3. Nadzór nad utrzymaniem dróg gminnych, stanem technicznym tych dróg, kontrola oznakowania poziomego i pionowego oraz utrzymaniem zimowym, zwalczanie klęsk żywiołowych.
4. Organizowanie remontów dróg gminnych i lokalnych.
5. Nadzór w zakresie zabezpieczenia dostaw energii elektrycznej, konserwacją i oświetleniem ulicznym, zabezpieczenia dostaw gazu, dostarczaniem wody i odbiorem ścieków, telefonizacją wsi, gazyfikacją wsi oraz konserwacją i oświetleniem ulicznym.
6. Wykonywanie zadań związanych z ustaleniem, zmianą lub znoszeniem urzędowych nazw miejscowości na terenie gminy, konsultacje z mieszkańcami i przygotowywanie wniosku do Wojewody:
1) umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic i placów na terenie gminy,
2) ustalanie numerów porządkowych nieruchomości i aktualizowanie tej ewidencji.
7. Zabezpieczenie gromadzonych danych osobowych na stanowisku zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.