Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
7.30-15.30
pokój nr 19
1. Prowadzenie spraw związanych z geodezyjnym podziałem nieruchomości.
2. Prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości.
3. Wykonywanie zadań z zakresu gospodarki mieniem gminnym a zwłaszcza:
1/ prowadzenie spraw związanych ze zmianą - sprzedażą nieruchomości w trybie przetargowym lub bezprzetargowym, oddawanie w użytkowanie wieczyste lub zarząd,
2/ ustanawianie odrębnej własności lokali, sprzedaż lokali mieszkalnych i użytkowych,
3/ prowadzenie spraw związanych z posiadaniem zależnym, trwałym zarządem, dzierżawami nieruchomości gminnych,
4/ prowadzenie spraw z zakresu cen, opłat i rozliczeń za nieruchomości oraz ich aktualizacji /użytkowanie wieczyste, trwały zarząd/, udzielanie bonifikat, rozkładanie cen lub opłat na raty,
5/ naliczanie opłat adjacenckich,
6/ przygotowywanie wniosków o wywłaszczenie nieruchomości na rzecz gminy.
4. Prowadzenie regulacji stanu prawnego dróg gminnych.
5. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej w postępowaniu o komunalizację mienia Skarbu Państwa na rzecz gminy.
6. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych:
1) kontrola wykorzystania gruntów rolnych zgodnie z ich przeznaczeniem oraz decydowanie o wyłączeniu ich z produkcji rolnej,
2) prowadzenie spraw związanych z rekultywacją gruntów, które utraciły przydatność do produkcji rolnej.
7. Załatwianie spraw przy przekształcaniu prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności – przygotowywanie decyzji o nabyciu prawa własności nieruchomości.
8. Wykonywanie zadań z ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.
9. Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i nadzór w zakresie przestrzegania warunków sprzedaży:
1) sprawdzanie kompletności wniosków o wydanie zezwolenia i przygotowywanie do zaopiniowania przez Gm. Kom. Rozw. Probl. Alkoh.
2) coroczna weryfikacja zezwoleń przez naliczanie gminnych opłat rocznych za zezwolenie na obrót napojami alkoholowymi,
3) prowadzenie postępowania w sprawie cofania wydanych zezwoleń,
4) współpraca z Kom. Rozw. Probl. Alkoh. i udział w kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia.
10. Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej.
11. Zabezpieczenie gromadzonych i przetwarzanych danych osobowych na stanowisku zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.